Google Shopping beállÃtása
A Google Ads új, nagyszerű lehetÅ‘séget biztosÃt Magyarországon a webshopok számára, hogy egy feltűnÅ‘ hirdetéssel jelenjenek meg a Google találati listájának az élén, ez a lehetÅ‘ség a Google Shopping. Bár vannak olyan országok, amelyekben már sok éve működik ez a hirdetési lehetÅ‘ség, Magyarországon csak az idei évben lett bevezetve, azonban, ha már itt van, érdemes kihasználni.
A Google Shopping beállÃtásához szükségünk lesz egy Google Ads fiókra, egy Merchant Center fiókra, egy feedre a webshopunk termékeirÅ‘l (lehetÅ‘leg automatikus frissüléssel, hogy ne kelljen manuálisan frissÃtgetni rendszeresen) és természetesen egy jól működÅ‘ webshopra, mivel csak olyan oldalak tudnak hirdetni a Google Shoppingban, amelyek e-kereskedelemben érintettek. A feed beállÃtásánál minél több adatot megadunk, annál jobb, a formátumára azonban érdemes odafigyelni, mert nagyon kötött, hogy milyen módon kell összeállÃtani a feed-et, hogy tényleg működjön (árgép, árcédula és hasonló árösszehasonlÃtó oldalaknak szánt feed sajnos nem működik a Google Shoppingban). Ha ezekkel készen vagyunk, akkor elÅ‘ször is a Merchant Center fiókban igazolnunk kell, hogy valóban a mi tulajdonunkban van az adott webshop, amelyet hirdetni akarunk. Ezt megtehetjük a már meglévÅ‘ Analytics, vagy Search Console fiókunk segÃtségével, vagy egy igazoló fájl elhelyezésével a weboldalunk tárhelyén. A Merchant Center fiókot össze kell kötnünk a Google Ads fiókkal, majd létre kell hozni egy Shopping kampányt a Google Ads fiókon belül, amely az adatokat a Merchant Center fiókunkból fogja nyerni. Ha mindent jól állÃtottunk be, akkor az egyes termékeink a Google találati listájának az élén fognak megjelenni képpel, árral és egyéb hasznos információkkal.